A kompetencia kérdőívek a személyiségtesztektől némileg eltérő elméleti háttéren alapulnak. Mindig feladat-specifikusak: külön kérdőívek szólnak vezetőknek, ügyfélszolgálatosoknak. Előfordul, hogy egyes vállalatok saját kompetenciamodellt dolgoznak ki, és az SHL készíti hozzá a megfelelő kérdőívet. A Vezetői Kompetenciák Kérdőív és Az ügyfél szolgálatában Kompetencia-kérdőív egyesíti magában a normatív és ipszatív tesztek előnyeit, és 360°-os vizsgálatra is alkalmazhatóak.
Átfogó Vezetői Kompetencia vizsgálat (UCF 360)
Az UCF rövidítés a Universal Competency Framework (Általános Kompetencia Modell) rövidítése és az SHL Group újabb kompetencia modelljén alapul. Egyik nagy előnye, hogy nagyon rugalmas. A kompetencia kérdőív szerkeszthető: a vizsgálatot megrendelő vállalat képviselőivel való megbeszélés alapján kiválasztható 20 kompetencia közül az a kb. 5-10, amely a vállalatot leginkább érdekli, és ez jelentősen lerövidíti a vizsgálat idejét.