Kétnapos, gyakorlatias képzésünk keretében saját élményeken és személyes megtapasztaláson keresztül sajátíthatja el a hatékony munkaerő-kiválasztás és -fejlesztés bevált technikáit:
- személyiséget, kompetenciát és motivációt mérő kérdőívek használatát
- pszichológiai tesztek, képességtesztek alkalmazását
- teszt eredmények elemzését és kiértékelését
- kompetencia alapú, következetes értékelés nyújtását
A tanfolyam résztvevői a képzés témájához kapcsolódó tankönyvet is kapnak. A tankönyvet megtalálja lent a képek között.
Nyilvántartási számunk a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerben: B/2020/006665.
Minden tekintetben a felnőttképzési törvénynek megfelelően járunk el.
Szakmai információk
A képzésen való részvételt elsősorban azoknak a személyügyi szakembereknek ajánljuk, akik önállóan, saját elképzeléseik szerint, vállalaton belül szeretnék megoldani a kiválasztással és fejlesztéssel kapcsolatos feladatokat, és hosszabb távon, a vállalati humánpolitikai rendszer részeként akarják használni az SHL eszközeit.
A tananyag, amellyel a résztvevők megismerkednek, rendkívül sokrétű. A bevezető részben érintjük a tesztezés történetét, az öröklött és környezeti hatások szerepét, a pszichológiai tesztek típusait (különös tekintettel azokra, amelyeket a munka világában alkalmaznak). Kitérünk arra, hogy miért használunk teszteket a kiválasztásban és a képzésben, hogyan kerülhetők el a munkaerő-kiválasztás hibái, mit nevezünk egy teszt validitásának és megbízhatóságának. (Az összefüggések könnyebb megértését szolgálja néhány alapvető statisztikai fogalom áttekintése.) A résztvevők részletesen megismerkedhetnek a képességvizsgáló tesztekkel (ezen belül a logikus szövegelemzés tesztekkel, a numerikus tesztekkel, a technikai tesztkészletek próbáival, az adminisztratív képességeket vizsgáló "hivatalnok tesztekkel") és a Viselkedés a munkahelyen tesztcsomag személyiségkérdőíveivel. Alkalom nyílik a motivációt, az érdeklődést, a munkastílust és a kompetenciákat elemző kérdőívek alapos megismerésére is.
A tesztfelvétel, a kiértékelés és az eredmények visszajelzése fontos elsajátítanivaló, de elsősorban nem elméleti tananyag. A teszteket a saját élmény, a személyes tapasztalás érdekében minden résztvevő kipróbálja, majd - segítségünkkel - kiértékeli és értelmezi az eredményeket. Bemutatjuk az SHL számítógépes szakértői rendszerét is, amely a személyiségtesztek kiértékelésében nyújt értékes segítséget a felhasználónak. Egyénileg is gyakoroljuk az egész folyamat egyik legfontosabb részét, a visszajelző beszélgetést. Természetesen az elméleti ismeretek elsajátításában is számítunk a résztvevők aktív együttműködésére, és mód nyílik valamennyi téma megbeszélésére, az érdeklődést leginkább felkeltő kérdések közös megvitatására. A képzés alkalmat nyújt az Értékelő-Fejlesztő Központok gyakorlatainak megismerésére (ezek használata további tanfolyamon sajátítható el), valamint az SHL Munkakörelemző Rendszerének a megismerésére (amelynek elsajátításához ugyancsak egy másik tanfolyamra van szükség). Néhány olyan eszközzel is meg lehet ismerkedni, amelyeket nem az SHL fejlesztett ki: ezek között szerepel a Raven Progresszív Mátrixok tesztcsoport, valamint verbális párja, a Mill Hill Szókincsteszt. A tanfolyamot sikeresen elvégzők oklevelet kapnak, mely a világ minden részén feljogosít az SHL tesztek használatára.
Előadók
Kiss Julianna
Először matematika-földrajz szakos tanári diplomát szerzett Szegeden. Pszichológusként az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végzett. Szakmai érdeklődését a gyakorlatiasság jellemzi. Az SHL képzések lelkes oktatója és szupervisora.
Az SHL Hungary Kft. egyik alapítója. Nagy tapasztalata van magyar és nemzetközi kiválasztási folyamatok és tehetségbank programok tervezésében és lebonyolításában. Részt vett a magyar nyelvű SHL tanfolyamok szakmai anyagának kialakításában.
1997 óta az SHL Hungary Kft. igazgatója. Oroszlánrészt vállalt az SHL módszereinek terjesztésében Kelet-Európában.
Az SHL UK által akkreditált tréner.
Klein Sándor
1966-ban végezte el az ELTE pszichológia-matematika tanárszakát.
1966-tól 1982-ig a Budapest Műszaki Egyetemen tanított munkapszichológiát és pedagógiai pszichológiát. (Közben két évig dolgozott Dienes Zoltán Pszichomatematikai Kutatóintézetében Kanadában).
1982-től 1988-ig a szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Pszichológia Tanszékét vezette. (Közben elvégezte egy hároméves személyközpontú tanfolyamot Franciaországban és meghívta Carl Rogerst – a legjelentősebb humanisztikus pszichológust – és munkatársait nagycsoportok tartására.)
1988 óta a Pécsi Tudományegyetemen tanít HR szakos hallgatókat vezetés- és szervezetpszichológiára, jelenleg professzor emeritus-ként. Közben egyetemi tanár volt a Debreceni és a Kolozsvári egyetem Pszichológia tanszékén is. 1992-ben szerezte meg a pszichológiai tudományok doktora címet. 12 könyvet és kb. 200 cikket írt, Klein Dáviddal közösen szerkeszti az SHL könyvek sorozatot.
1992-ben Kiss Juliannával közösen alapította meg az SHL Hungary Kft-t a modern kiválasztási eszközök népszerűsítésére, melynek jelenleg is tanácsadója és résztulajdonosa.