Hogyan alakítsunk ki jól működő hibrid munkahelyet? | SHL Hungary

Hogyan alakítsunk ki jól működő hibrid munkahelyet?

hibrid.jpg

Egy hibrid munkahely kialakítása nem könnyű - sok megfontolást igényel. A vezetőknek és a dolgozóknak együtt kell működniük, hogy megvalósuljon a biztonságos, hatékony munkakörnyezet.

Három szempontot érdemes figyelembe vennünk:

1. A dolgozók egészsége és biztonsága

Vannak cégek, akik a dolgozók által kitöltött kérdőív alapján ellenőrzik megfelelő-e az otthoni környezet a munka elvégzéséhez. A videóhívás is megfelelő eszköz lehet erre a célra. Ha a rövid távú után hosszú távú home-office a tervünk, érdemes újra megvizsgálni megvannak-e a szükséges feltételek a tartós otthoni munkavégzéshez, ugyanis jelentkezhetnek egészségügyi (akár mentális egészséggel kapcsolatos) problémák is. Néhány kérdés, amit érdemes tisztáznunk:

  • Rendelkezésére áll-e a dolgozónak munkavégzésre alkalmas asztal, szék, helyiség, felszerelés?
  • Kapott-e megfelelő kezelési útmutatót a felszereléshez?
  • Szüksége van-e további felszerelésre, például kékfényszűrő szemüvegre?
  • Milyen hatása van az otthoni munkavégzésnek a háztartás többi tagjára? Kockázatot jelent-e a gyerekek, vendégek vagy háziállatok számára?
  • Lehetősége van-e a dolgozónak szünetet tartani?
  • Van-e a dolgozónak egészségügyi problémája, ami ellenőrzést igényel?
  • Tisztában van-e a dolgozó a helyes testtartással, csukló- és háttámasztással?
  • Tűz- és balesetvédelmi szempontból biztonságos-e a munkakörnyezet?

2. A dolgozók karrierje

Az ONS tanulmánya szerint a home-office egyik legnagyobb hátránya a dolgozók előmenetelére gyakorolt hatása. Egy amerikai felmérés szerint a menedzserek 42%-a hajlamos “néha megfeledkezni” az otthon dolgozókról a feladatkiadás során. 50%-al kevesebb a távmunkában dolgozók esélye az előléptetésre.
A Slack, Trello, vagy más team management eszközök használatával megelőzhetjük az otthon dolgozók lemaradását. Érdemes objektív szempontokat kidolgozni a teljesítmény mérésére, hogy valóban munkájuk alapján értékeljük a dolgozókat.

3. A távmunka hatása az irodában dolgozókra

Vannak cégek, akik át tudnak állni teljesen online munkavégzésre, más szervezetek számára lehetetlen. Figyelembe kell vennünk a hibrid munkahely hatását az irodában dolgozókra. Nehéz lehet számukra az otthon dolgozókkal való kommunikáció, a mindennapos utazás, a magánélet és a munka közötti egyensúly megtartása, és az is frusztrációt okozhat, ha a távmunka egyfajta privilégiumként jelenik meg. Valószínűleg nem tudunk megoldani minden felmerülő problémát, de rugalmas, együttműködő hozzáállással a legtöbbet orvosolni tudjuk.
A Zoom, Skype, Teams alkalmazások, a team management szoftverek (például a Slack és a Trello), vagy a naptár emlékeztetők segítenek a kapcsolattartásban. A Zoom-ot akár munkán kívüli összejövetelekre is használhatjuk.

A hibrid munkahely kialakítása együttműködést és flexibilitást igényel a vezetőktől és a dolgozóktól egyaránt. Érdemes meghallgatni a dolgozók visszajelzéseit, és figyelni az otthon és az irodában dolgozók igényeire is.

Az eredeti blogbejegyzés itt érhető el.

Mehr Nachrichten

Wenn Sie die Obenerwähnten interessant und nützlich finden, teilen Sie die mit anderen!