Hogyan alakítsunk ki jól működő hibrid munkahelyet? | SHL Hungary

Hogyan alakítsunk ki jól működő hibrid munkahelyet?

hibrid.jpg

Egy hibrid munkahely kialakítása nem könnyű - sok megfontolást igényel. A vezetőknek és a dolgozóknak együtt kell működniük, hogy megvalósuljon a biztonságos, hatékony munkakörnyezet.

Három szempontot érdemes figyelembe vennünk:

1. A dolgozók egészsége és biztonsága

Vannak cégek, akik a dolgozók által kitöltött kérdőív alapján ellenőrzik megfelelő-e az otthoni környezet a munka elvégzéséhez. A videóhívás is megfelelő eszköz lehet erre a célra. Ha a rövid távú után hosszú távú home-office a tervünk, érdemes újra megvizsgálni megvannak-e a szükséges feltételek a tartós otthoni munkavégzéshez, ugyanis jelentkezhetnek egészségügyi (akár mentális egészséggel kapcsolatos) problémák is. Néhány kérdés, amit érdemes tisztáznunk:

  • Rendelkezésére áll-e a dolgozónak munkavégzésre alkalmas asztal, szék, helyiség, felszerelés?
  • Kapott-e megfelelő kezelési útmutatót a felszereléshez?
  • Szüksége van-e további felszerelésre, például kékfényszűrő szemüvegre?
  • Milyen hatása van az otthoni munkavégzésnek a háztartás többi tagjára? Kockázatot jelent-e a gyerekek, vendégek vagy háziállatok számára?
  • Lehetősége van-e a dolgozónak szünetet tartani?
  • Van-e a dolgozónak egészségügyi problémája, ami ellenőrzést igényel?
  • Tisztában van-e a dolgozó a helyes testtartással, csukló- és háttámasztással?
  • Tűz- és balesetvédelmi szempontból biztonságos-e a munkakörnyezet?

2. A dolgozók karrierje

Az ONS tanulmánya szerint a home-office egyik legnagyobb hátránya a dolgozók előmenetelére gyakorolt hatása. Egy amerikai felmérés szerint a menedzserek 42%-a hajlamos “néha megfeledkezni” az otthon dolgozókról a feladatkiadás során. 50%-al kevesebb a távmunkában dolgozók esélye az előléptetésre.
A Slack, Trello, vagy más team management eszközök használatával megelőzhetjük az otthon dolgozók lemaradását. Érdemes objektív szempontokat kidolgozni a teljesítmény mérésére, hogy valóban munkájuk alapján értékeljük a dolgozókat.

3. A távmunka hatása az irodában dolgozókra

Vannak cégek, akik át tudnak állni teljesen online munkavégzésre, más szervezetek számára lehetetlen. Figyelembe kell vennünk a hibrid munkahely hatását az irodában dolgozókra. Nehéz lehet számukra az otthon dolgozókkal való kommunikáció, a mindennapos utazás, a magánélet és a munka közötti egyensúly megtartása, és az is frusztrációt okozhat, ha a távmunka egyfajta privilégiumként jelenik meg. Valószínűleg nem tudunk megoldani minden felmerülő problémát, de rugalmas, együttműködő hozzáállással a legtöbbet orvosolni tudjuk.
A Zoom, Skype, Teams alkalmazások, a team management szoftverek (például a Slack és a Trello), vagy a naptár emlékeztetők segítenek a kapcsolattartásban. A Zoom-ot akár munkán kívüli összejövetelekre is használhatjuk.

A hibrid munkahely kialakítása együttműködést és flexibilitást igényel a vezetőktől és a dolgozóktól egyaránt. Érdemes meghallgatni a dolgozók visszajelzéseit, és figyelni az otthon és az irodában dolgozók igényeire is.

Az eredeti blogbejegyzés itt érhető el.

Další zprávy

Pokládáte-li tyto informace za zajímavé a užitečné, sdílejte je s ostatními!